Kundservice


Fraktvillkor


Ecowood har frakt avtal med DHL och Alltransport. Ecowood förmedlar frakten om kunden önskar på bästa och billigaste sett. Ecowood tar kostnaden men debiterar den vidare till konsumenten.

För skrymmande leveranser finns 3 möjligheter: vanlig lastbilstransport, lastbil med kran eller hämta leveransen själv på närmsta DHL terminal.

Fraktpriset räknas ut efter frakt sett, vikt ,volym och körsträcka, för att få fraktpris så rekommenderar vi att ni hör av er till kundtjänst så ska vi räkna fram priset.

 

Leveranserna levereras vanligtvis ut mellan kl. 07.00-17.00, men oftast förmiddagar och aviseras alltid. Lokala avvikelser kan förekomma.

 

Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst 0771-345 345 eller om leveransen skickas med Alltransport går Sändningarna enkelt att spåra via www.onroad.se gå in på ”spåra din sändning” (track and trace) Det är bara skriva in fraktsedelsnumret.


 

 

Vanlig Lastbilsleverans.

Om kunden har valt att få sin transport med en vanlig lastbilstransport är det viktigt att kunden själv har en lösning på hur leveransen ska lastas av från bilen och ner på markplan.

 

Hämta på närmsta DHL  terminal.

För att få reda på vart närmsta DHL terminal ligger i förhållande till er adress kan ni besöka dhl.se eller ringa Dhls kundtjänst. 

 

Kranbils leverans. 

När du beställer byggvaror som levereras med kranbil är det ditt ansvar att anslutningsvägen till din leveransadress medger framförande av tung trafik. Genom bekräftelse av beställning garanterar du som kund att erforderligt tillstånd från vägförening har inhämtats och att vägen i fråga om bärighet tillåter den transport som kranbils-leveransen innebär.

 

 

Ca Priser Kranbil exklusive moms :

1000:-/tim Lossning flakkant

1200:-/tim Inlyft upp till 12m

1650:-/tim Inlyft upp till 26m

Alternativ 3 debiteras 250:-/sändning


 

 

Hämta själv på centrallager.

Självklart är du välkommen att hämta din leverans själv på Centrallager i Norrköping om du önskar.

Adressen är Malmgatan 5,  lagret är öppen måndag-fredag mellan 08:00-15:00, avisering måste göras av kunden innan.

 

 

Observera att alla leveranser sker till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit normallastbil kan ta sig fram. Inbärning, montering eller liknande tjänster ingår ej såvida något av dessa frakttillägg ej beställts. Mindre försändelser kan komma att skickas till närmsta ombud för antingen Posten eller DHL Service Point. bära. Om detta inte är möjligt så ska du istället välja alternativet för dubbelbemanning. Vi ansvarar inte för de skador som eventuellt kan uppkomma i samband med inbärningen - utan hänvisar dessa till transportbolaget som utför tjänsten. Kunden har en skyldighet att förbereda fri passage innan leverans, då transportbolaget ej har möjlighet att montera ner dörrar, klädhängare eller liknande. Bortforsling av emballage eller montering av produkten ingår inte i detta fraktval.

Är er leverans skadad ska ni direkt anmäla detta till chauffören så att en notis görs på fraktsedeln. Det är kundens skyldighet att kontrollera godset vid mottagandet och anteckna eventuella skador på fraktsedeln innan påskrift, annars kan du bli utan ersättning. Anmäl detta till vår kundtjänst, kundtjanst@EcoWood.se. Är leveransen skadad på ett sätt som inte är noterbart på emballaget, skall en anmälan göras till till EcoWood Scandinavia  AB inom 3 dagar efter mottagandet. Anmälan görs på mejl till kundtjanst@EcoWood.se. Bifoga alltid bild på skadan.

Om kunden inte tar emot leveransen vid avtalad tid står kunden för eventuella merkostnad.

 

 

Ångerrätt


Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuellt returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänst via mail: kundtjanst@EcoWood.se Ange alltid namn och ditt ordernummer. Vid specialbeställningar gäller inte ångerrätten.

 


Garanti och reklamationsrätt


EcoWood Scandinavia AB säljer som minst alla produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av EcoWood, varpå du som kund får ersättningsdelar - alternativt ny produkt i de fall möjlighet till att reparera eller byta ut berörd del inte är möjlig.

Vissa produkter omfattas av en förläng garanti om totalt fem (5) eller tio (10) år från beställningsdatumet. EcoWood tillämpar de allmänna garantivillkoren. För att en reklamation ska godkännas krävs att felet är ursprungligt och att du som kunde kan påvisa detta. Felet ska vara av så pass allvarlig karaktär att det påverkar produktens egenskaper och livslängd, enligt vår bedömning. 
Garantin omfattas inte av handhavandefel, eller i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten - alternativt då du som kund orsakat skadan själv. Produktgarantin omfattar inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation eller felmontering. Produktgarantin omfattar likväl inte naturliga färgskiftningar.Reklamationsrätten gäller enbart i de fall där det med/under normalt slitage uppstår skada som kan hänföras till någon form av fabrikationsfel. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver nyttja din reklamationsrätt. Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsärenden.

Vid eventuell upptäckt av giltig reklamation skall det genast anmälas till EcoWood via mail: reklamation@EcoWood.se. Ange alltid namn, ordernummer och typ av skada.

Fraktkostnader samt installationskostnader ersätts inte.

För att vi ska kunna hantera dit ärende krävs bildmaterial från dig som kund, så att vi kan bedöma skadans omfattning, placering och typ av åtgärd. Observera att för transportskador gäller andra regler, se ovan.”


Personuppgiftspolicy


Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar. Vid specialbeställningar gäller inte ångerrätten.

 


Leveransinformation


Leveranstid är normalt från 3-6 arbetsdagar för lagervaror. I vissa fall är produkten slutsåld, vilket innebär att leveranstiden blir längre - mellan 2-8 veckor, vilket meddelas på ordererkännandet.

EcoWood förbehåller sig rätten att vid ett meddelande om leveransförsening en vecka före utsatt leveransdatum inte godkänna avbokning.  Meddelar inte Ecowood leveransförseningen en vecka före utsatt leveransdatum äger kunden rätt att häva köpet om inte den nya leveranstiden kan accepteras. Vi förbehåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan. Leveransförseningar meddelas per E-post eller sms, om det skulle uppstå. Vi gör allt i vår makt för att fullfölja din beställning i tid. Men det kan uppstå tillfällen då våra underleverantörer inte fullföljer leveranserna i tid, vilket innebär försening av din beställning.

EcoWood besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara ofullständig eller felexpedierad, skall reklamation ske inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vi rekommenderar att du sänder din reklamation via e-post vilket påskyndar reklamationsärendet enormt för båda parter.

 

 

Betalningsvillkor


EcoWood Scandinavia AB, 556946-9926 arbetar vanligtvis med förskottsbetalning, när full betalning är erlagd så skickas varorna om inget annat har avtalats. Ecowood är ett företag granskat och godkänt av trygg e-handel.

 

Ska varorna skickas mot 10 dagar faktura betalning görs en sedvanlig kreditupplysning, eventuella merkostnad beträffande kreditprövning betalas av kunden.

 

Ecowood har ett Swish konto, nr 123 211 0799 som går att betala till, vänligen meddela oss om detta görs.

 

Ecowood Scandinavia AB förbehåller sig rätten till varorna intill full likvid erlagts.

Vid förfallen faktura tillkommer dröjsmålsränta, f.n. 19,5% och lagstadgad krav avgift. Fakturor som förfallit skickas vidare för indrivning.

 

Avgifter

 

 

Ecowood tar ut en administrativ avgift på 49 kr om köpesumman understiger 199 kr

 

Priser


Alla priser är angivna i Svenska kronor och med mervärdesskatt (moms 25%). Priser inkluderar inte eventuella frakter.

 

 

EcoWood Scandinavia AB

Malmgatan 5

602 23 Norrköping

 

tel. 011-470 76 30

e-mail. info@ecowood.se

webb adress. www.ecowood.se

 

Hämtlager. Malmgatan 5,  Norrköping